Spletna stran trenutno ni na voljo v celoti.

Naše orodje za upravljanje vašega dovoljenja za uporabo piškotkov začasno ni na voljo. Zato lahko manjkajo nekatere funkcije, ki potrebujejo vaše soglasje za uporabo piškotkov.

Tehnologija baterij električnih vozil in pogonskega sistema.

Kako deluje električno vozilo?

BMW i4 eDrive40 Gran Coupe:Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: 18–14,9; e-domet v km po WLTP: 506–613

Navedene vrednosti temeljijo na obveznem postopku merjenja po WLTP. Dejanske vrednosti so odvisne od različnih dejavnikov, kot so masa tovora, slog vožnje, pot, vremenske razmere, poraba energije dodatnih električnih porabnikov (vključno s klimatsko napravo), pnevmatike in stanje akumulatorja.

BMW i5 M60 xDrive Sedan: Poraba energije, kombinirana po WLTP, v kWh/100 km¹: 19,5–17,1; e-domet v km po WLTP: 472–540

Navedene vrednosti temeljijo na obveznem postopku merjenja po WLTP. Dejanske vrednosti so odvisne od različnih dejavnikov, kot so masa tovora, slog vožnje, pot, vremenske razmere, poraba energije dodatnih električnih porabnikov (vključno s klimatsko napravo), pnevmatike in stanje akumulatorja.

Zakaj je električno vozilo tako posebno?

Eksplozijska slika električnega pogona BMW

Elektromotorji navdušujejo z močnim pospeševanjem.

V primerjavi z motorjem z notranjim izgorevanjem se moč električnega pogona sproščena še bolj dinamično. Med vožnjo se njegova polna moč prenaša linearno.

Posnetek od blizu osebe, ki polni električno vozilo BMW

Baterija električnega vozila nadomešča posodo za gorivo.

Vozite na elektriko, namesto da bi kurili gorivo. Električno vozilo nima posode za bencin ali dizel. Ima električno baterijo, ki je dobro zaščitena, da prenese nesreče, skupaj s sistemom za polnjenje.

Sivi BMW se je ustavil pri rdeči luči v mestu

Rekuperacija polni baterijo med zaviranjem.

Vozila z elektromotorjem imajo regenerativni zavorni sistem. Za razliko od običajnih zavornih sistemov ta sistem obnavlja energijo. To imenujemo obnavljanje energije ali rekuperacija.

Baterija električnega vozila BMW. Dobro je vedeti.

Kapaciteta, zmogljivost polnjenja ali teža. Za baterije električnih vozil se uporablja veliko izrazov. Kratek pregled.

Posnetek od blizu s pogledom na več modro-belih baterij na tekočem traku v tovarni BMW

Baterije električnih vozil so v bistvu energetski paketi.

Baterije električnih vozil so mobilne energetske shrambe. Sestavlja jih veliko število baterijskih celic. Te celice se polnijo z električno energijo iz polnilne postaje in jo prenašajo elektromotorju. Količina energije, ki jo lahko shrani baterija električnega vozila, se meri v kilovatnih urah (kWh) in je odvisna od števila in energijske vsebnosti celic, pogosto izražene v obliki njene kapacitete. Zmogljivost polnjenja v kilovatih (kW) označuje, kako hitro se bo električno vozilo napolnilo na polnilni postaji.

Dolga življenjska doba je prirojena vrednost baterije električnega vozila.

Podobno kot pri motorju z notranjim zgorevanjem je tudi baterija električnega vozila najdragocenejša komponenta BMW. Cena baterije električnega vozila je odvisna od njene kapacitete. Skratka, več energije kot lahko shrani baterija električnega vozila, dražja je. Vendar pa lahko vozniki pozitivno vplivajo na življenjsko dobo baterije električnega vozila s prilagajanjem lastnega sloga vožnje. Vgrajene funkcije prav tako pomagajo zaščititi baterijo.

Pogled od strani na sivi BMW, ki vozi po cesti ob morju

Kako pozitivno vplivati na življenjsko dobo baterije vašega električnega vozila?

Baterija električnega vozila je bila razvita z največjo skrbnostjo. Vendar pa se doseg in zmogljivost polnjenja sčasoma nekoliko poslabšata skladno z običajnim procesom staranja. To je znano kot zdravstveno stanje (SoH) baterije. Izraz izraža največjo energetsko zmogljivost baterije rabljenega električnega vozila v primerjavi z novo baterijo. Nižji SoH pomeni krajši doseg. Toda s skrbnim ravnanjem in previdnim slogom vožnje lahko podaljšate življenjsko dobo baterije.

Priporočila za optimizacijo življenjske dobe baterije vašega električnega vozila.

Kako baterija električnega vozila ohranja visoko raven energije?

Baterija električnega vozila je zasnovana za vse vrste vsakodnevnih situacij vožnje, vendar je podvržena fizičnemu staranju. Eden od vidikov staranja časovno odvisen, torej glede na starost v letih. Bolj kot se dosledno izogibate visokim stanjem napolnjenosti in temperaturam baterije, ko je vozilo parkirano, manjše je njeno časovno staranje. Na drugi vidik staranja pa pomembno vpliva število ciklov polnjenja in praznjenja. Temu pravimo ciklično staranje. Med drugim ga zmanjšujeta predvidljiv slog vožnje in zmerna zmogljivost polnjenja.

Shematska risba BMW i3 z odstranjeno baterijo

Dolgoletne izkušnje na
primeru BMW i3.

Trajnost baterij za električna vozila BMW je bila dokazana že pri našem pionirskem električnem modelu, BMW i3. Proces staranja baterij spremljamo od leta 2013. In še pred tem, med razvojem BMW i3, smo analizirali proces staranja s simulacijo v kompleksnih okoljih vožnje in polnjenja.

Ženska hodi mimo modrega vozila BMW pred stavbo trgovca BMW

Poiščite popolno rabljeno električno vozilo BMW.

Ste zainteresirani za iskanje rabljenega električnega vozila BMW vrhunske kakovosti? Več o naših rabljenih električnih vozilih najdete tukaj.

Prikaz razstavljene baterije

Najboljši pogoji za novejše generacije BMW.

V primerjavi s trenutnimi modeli so imeli prvi modeli BMW i3 zelo majhne baterije. Toda zahvaljujoč tehničnemu napredku in večjim baterijam so novejše generacije električnih vozil BMW bolje pripravljene na spopadanje s staranjem. Ker pa na ta proces v posameznih primerih vplivajo številni dejavniki, ni mogoče podati splošne izjave o staranju posameznih vozil.

Podaljšano jamstvo za baterijo vašega popolnoma električnega vozila BMW.

Roka se dotika znaka BMW z modro obrobo na sprednji strani rdečega vozila BMW.

Podaljšana garancija* vas zavaruje pred nepričakovanimi stroški v primeru napak v materialu in izdelavi visokonapetostnega akumulatorja. Za BMW i3 60 Ah velja 8 let ali do 100.000 prevoženih kilometrov. Za vse druge električne modele BMW velja do največ 160.000 prevoženih kilometrov. Odločilno je tisto, kar se zgodi prej.

Stranka stoji pred odprtimi vrati svojega vozila (moder BMW) poleg zaposlenega BMW, ki drži tablico. V ozadju je vidna stavba z znakom »Servis BMW«.

Vaše električno vozilo BMW ima tudi garancijo* proti staranju akumulatorja. To vam zagotavlja dolgoročno mobilnost z uporabno kapaciteto akumulatorja najmanj 70 % v primerjavi s stanjem novega akumulatorja. Garancija velja 8 let ali do 160.000 prevoženih kilometrov. Za vozila BMW i3 60 Ah velja do največ 100.000 prevoženih kilometrov. Odločilno je tisto, kar se zgodi prej.

*Veljajo pogoji poslovanja:

Struktura elektromotorja. Preprosto pojasnjeno.

Prikaz elektromotorja BMW

Kako deluje električni pogon?

Elektromotor pretvarja električni tok v premikanje. Ima dva ključna sestavna dela: rotor in stator. Kot že samo ime pove, se rotor vrti, kar se doseže z interakcijo magnetnega polja rotorja in statorja. Magnetno polje rotorja ustvarjajo magneti ali tok, odvisno od vrste motorja. Elektromotor prenaša to vrtenje na kolesa prek 1-stopenjskega menjalnika. Če pogledamo vozni cikel (po WLTP), je učinkovitost elektromotorja več kot trikrat večja od učinkovitosti motorja z notranjim zgorevanjem. Električna vozila BMW so pogosto opremljena z zelo učinkovitimi sinhronimi motorji, ki so vzbujani s tokom, tako imenovanimi CESM (Current-Excited Synchronous Motors).

Vožnja z električnim BMW. Neponovljiva izkušnja.

Električni BMW vozi sproščujoče tiho, a hkrati na znan način. Ko pritisnete pedal, takoj pospeši močno in z odlično modulacijo. Pri zaviranju natančno občutite pedal. Prav tako ima nizko težišče zaradi baterije, nameščene na podvozju, vaš BMW pa se ponaša tudi z odlično lego na cesti.

Pogled od strani na sivi BMW na cesti v mestu

Zakaj električno vozilo pospešuje tako hitro?

Uporaba 1-stopenjskega menjalnika pomeni, da vaš električni BMW brezhibno pospešuje brez prestavljanja. Navor je takoj na voljo, ko pritisnete pedal. Ko umaknete nogo s pedala, vaš BMW prav tako hitro upočasni, odvisno od vaših želja in izbrane nastavitve za regeneracijo energije.

Kako BMW zavira z inteligentno rekuperacijo?

Zavorni sistem električnega BMW analizira situacije zaviranja za največjo učinkovitost in izkorišča celoten potencial rekuperacije elektromotorja. Po potrebi se aktivira tudi običajni zavorni sistem. To inteligentno medsebojno delovanje omogoča največjo regeneracijo energije, varčuje z zavorami in zmanjšuje emisije delcev zavor.

Pogosta vprašanja.

Več informacij.

Modro-sivi BMW iX, ki vozi po cesti ob morju

Električni doseg. 

Z dosegom naših električnih vozil boste z lahkoto dosegli oddaljene cilje. Načrtovalec poti vam bo pokazal, kje lahko polnite svoje vozilo med vožnjo.

Rdeči BMW se polni na polnilni postaji v leseni garaži

Polnjenje doma.

Napolnite svoje električno vozilo ali priključno hibridno vozilo čez noč ali med posameznimi vožnjami. Začnite dan pripravljeni in enostavno prilagodite polnjenje električnega BMW svojemu vsakdanu.

Pravno obvestilo.

BMW i4 eDrive40 Gran Coupe2: Poraba energije, kombinirana po WLTP, v kWh/100 km¹: 18–14,9; električni doseg (po WLTP) v km: 506–613

BMW i4 M60 xDrive2: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: 21,9–17,6; električni doseg (po WLTP) v km: 416–520

BMW i5 eDrive40 Sedan2: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: 17,9–14,7; električni doseg (po WLTP) v km: 512–627

BMW i5 M60 xDrive Sedan2: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: 19,5–17,1; električni doseg (po WLTP) v km: 472–540

BMW i5 eDrive40 Touring2: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: 18,6–15,4; električni doseg (po WLTP) v km: 495–602

BMW i5 M60 xDrive Touring2:Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: 20,1–17,7; električni doseg (po WLTP) v km: 455–522

BMW i7 xDrive60 Limuzina2: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: 22,3–18,5; električni doseg (po WLTP) v km: 515–624

BMW i7 M70 xDrive Limuzina2: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: 23,7–20,8; električni doseg (po WLTP) v km: 490–559

BMW iX1 eDrive202: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: {techdata.electricConsumption}; električni doseg (po WLTP) v km: {techdata.electricRangeWltpCombined}

BMW iX2 xDrive302: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: 17,7–16,3; električni doseg (po WLTP) v km: 417–449

BMW iX xDrive602: Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: 22–17,9; električni doseg (po WLTP) v km: 562–701

BMW iX M70 xDrive2:Poraba električne energije (kombinirana po WLTP), v kWh/100 km¹: 23,6–20,6; električni doseg (po WLTP) v km: 519–600

 

¹Uradni podatki o porabi goriva, emisijah CO₂, porabi električne energije in dosegu z električnim pogonom so bili določeni v skladu s predpisanim merilnim postopkom in ustrezajo Uredbi (ES) št. 715/2007 v različici, ki je veljala v času homologacije. Pri dosegu podatki, določeni v skladu z WLTP, upoštevajo kakršno koli dodatno opremo (ki je v tem primeru na voljo na nemškem trgu). Pri vozilih, ki so bila na novo homologirana od 1. januarja 2021, obstajajo le uradni podatki po WLTP. Poleg tega se vrednosti NEDC z Uredbo ES 2022/195 črtajo iz potrdil o skladnosti s 1. januarjem 2023. Za več informacij o merilnih postopkih NEDC in WLTP obiščite www.bmw.si/emisije.

Vse dodatne informacije o uradni porabi goriva in uradnih specifičnih emisijah CO₂ za nove osebne avtomobile najdete v »Priročniku o varčnosti porabe goriva, emisijah CO₂ in emisijah onesnaževal zunanjega zraka novih osebnih avtomobilov«, ki vam je na voljo brezplačno na vseh pooblaščenih prodajnih mestih in na www.bmw.si/emisije.


² Navedene vrednosti temeljijo na obveznem postopku merjenja po WLTP. Dejanske vrednosti so odvisne od različnih dejavnikov, kot so masa tovora, način vožnje, potek poti, vremenske razmere, poraba energije dodatnih električnih porabnikov (vključno s klimatsko napravo), pnevmatike in stanje baterije.