BMW M serija Vozila BMW M na dirkalni stezi

PREGLED ZGODOVINE SERIJE BMW M.

Strast do motošporta, eklskluzivnost in popolnost - pridružite se nam, ko potujemo skozi skoraj 50 let avtomobilov BMW serije M! Predstavili vam bomo legendarna vozila od M1 in M3 do akutalnega BMW M8. Odkrijte izjemne zmogljivosti in možnost personalizacije modelov z BMW Individual and BMW M performence deli.

Preberi več

PREGLED ZGODOVINE SERIJE BMW M.

BMW M

THE BMW M1 (E26).

BMW M, BMW M1, E26, tričetrtinski pogled od spredaj med mirovanjem

S svojo brezčasno klinasto obliko je bilo vozilo, ki ga je kot prvega razvilo takratno podjetje BMW Motorsport GmbH v poznih sedemdesetih letih, sprejeto z valom navdušenja. Zasnova, ki jo je skonstruiral legendarni oblikovalec Giorgio Giugiaro, temelji na modelu BMW Turbo, študiji iz leta 1972, ki jo je izdelal dolgoletni oblikovalec pri BMW, Paul Bracq. Ozki ledvički, zložljivi žarometi in jasno izrisane linije združujejo estetiko in dinamiko. In tudi njegova zmogljivost je bila legendarna: do leta 1983 je bilo to najhitrejše serijsko vozilo v Nemčiji. Superšportnik s sredinsko vgrajenim motorjem je dosegel največjo hitrost precej nad 260 km/h, s čimer je tlakoval tradicijo cestnih avtomobilov s črko M.

Med letoma 1979 in 1981 je bilo izdelanih le 460 vozil, vsa ročne izdelave. Tisti, ki so imeli srečo, da so preizkusili BMW M1, govorijo o njegovem izjemnem slogu vožnje, prilagodljivi dinamiki v ovinkih in vrhunskem 3,5-litrskem motorju z visokimi obrati.

Obdobje proizvodnje: od 1978 do 1981 

Motorji: 3,5-litrski (204 kW, 277 KM)[1], 6-valjni

Dolžina/širina/višina: 4.359 mm/1.824 mm/1.138 mm

BMW 1 M COUPÉ (E82).

BMW M, BMW M1 Coupé, E82, tričetrtinski pogled od spredaj med vožnjo po cesti

Čeprav je BMW serije 1 že od leta 2004 navduševal voznike, ki cenijo športnost in izjemne vozne lastnosti v kompaktnem vozilu, je bil BMW M1 Coupé na voljo šele od leta 2011. Vrstni 6-valjni bencinski motor z dvema turbopolnilnikoma razvije najv. moč 250 kW (340 KM) (250 kW). V kombinaciji s kratko medosno razdaljo in širšo kolotečino od običajnega BMW serije 1 to zagotavlja vožnjo z izjemno dinamiko. Do leta 2012 je bilo izdelanih več kot 6.300 vozil. Tri leta kasneje je serijo nadomestil BMW M2, ki nadaljuje koncept združevanja kompaktnega vozila z najboljšimi značilnostmi športnega avtomobila.

Obdobje proizvodnje: od 2011 do 2012

Motorji: 3,0-litrski (250 kW, 277 KM)[1], 6-valjni

Dolžina/širina/višina: 4.380 mm/1.803 mm/1.420 mm

THE BMW M2 (F87, G87).

BMW M, BMW M2, G87, pogled od spredaj med vožnjo po cesti

Od leta 2015 je BMW M2 naslednik BMW M1 Coupé in tako nadaljuje zgodbo o dinamični in zmogljivi kompaktni seriji, ki sta jo ustanovila BMW 2002 Turbo in BMW M3 (E30).

Prepoznavna in samozavestna zunanjost vozila s širokimi blatniki in velikimi odprtinami v podaljšanem sprednjem odbijaču je dokaz za to. 6-valjni turbobencinski motor razvije impresiven navor in moč, na cesto pa ju prenaša z opcijskim menjalnikom z dvojno sklopko. BMW M2 Competition z dodatno močjo 30 kW (40 KM), ki je na trgu od leta 2018, prekaša le BMW M2 CS (Club Sport). Proizvodnja slednjega je bila omejena na vsega 2.200 vozil, poganja pa ga motor, ki proizvede 331 kW (450 KM). M podvozje pri vsaki različici zagotavlja brezhibne vozne lastnosti, natančen nadzor in največji užitek v vožnji.

BMW M2 druge generacije bo adrenalinske navdušence razveselil leta 2022, ob 50. obletnici oddelka BMW M GmbH. S svojim nezamenljivim M značajem se bo na najlepši način poklonil čistemu občutku motošporta. Z novo še izraznejšo zunanjostjo v klasični tridelni zasnovi, kompaktnimi sorazmerji in samozavestno držo obljublja največji užitek v vožnji z najboljšo vodljivostjo. Popolnoma uglašene komponente podvozja BMW M in zmogljiv 6-valjni bencinski motor BMW M TwinPower Turbo mu omogočajo pospešek od 0 do 100 km/h od 4,1 sekunde in največjo hitrost 250 km/h, zahvaljujoč impresivnim številkam najv. moči 338 kW (460 KM).

Obdobje proizvodnje BMW M2: od 2015 do danes, M2 Competition: od 2018 do 2020, M2 CS: 2020

Motorji: 3,0-litrski (338 kW, 460 KM)[1], 6-valjni

Dolžina/širina/višina: 4.580 mm/1.887 mm/1.403 mm

THE BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80, G81, G80 CS).

BMW M, BMW M3 CS, G80, tričetrtinski pogled od spredaj med vožnjo po cesti

Prvotno je bil BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) zamišljen kot cestna različica dirkalnika. Vendar pa je bilo zanimanje tako veliko, da je bilo prodanih precej več kot 5.000 vozil, potrebnih za odobritev skupine A. Ekstremna dinamika je takoj vidna na zunanjosti, od širokih odbijačev in ikoničnega zadnjega spojlerja do novo zasnovanega C-stebrička. Ima vse tisto, kar je dokazalo svojo vrednost na dirkah, kot so kolutne zavore s prisilnim zračenjem, športni menjalnik s prvo prestavo, nastavljeno nižje levo, in 2,3-litrski 4-valjni bencinski motor z najv. močjo 143 kW (200 KM).

Medtem ko je dirkalna različica nizala zmago za zmago, je BMW M3 presegel vsa prodajna pričakovanja. Prodanih je bilo več kot 18.000 primerkov, vključno s kabrioletsko različico. Podoben uspeh sta doživeli tudi prenovljeni različici Evolution s 154 kW (220 KM) ter BMW M3 Sport Evolution z 2,5-litrsko delovno prostornino in najv. močjo 166 kW (238 KM).

Leta 1992 je BMW M3 (E36) druge generacije nadaljeval zgodbo o uspehu. Postal je zrelejši. V primerjavi z običajnim modelom so vidne le manjše spremembe, kot sta aerodinamično optimizirani M zunanji ogledali. Toda pod pokrovom so bile storjene korenite spremembe: vrstni 6-valjni bencinski motor z 210 kW (286 KM ) in spremenljivimi odmičnimi gredmi (sistem VANOS) zagotavlja dih jemajoč pospešek. Od leta 1995 je model posodobljen in ne zagotavlja le 200 cm3 več delovne prostornine, ampak tudi 236 kW (321 KM ).

Na prelomu tisočletja je bila javnosti predstavljena tretja različica BMW M3 (E46), leto pozneje pa ji je sledil še BMW M3 Cabrio. Oba nadaljujeta filozofijo BMW M3 in združujeta čim manjšo maso s čim večjo vozno dinamiko. M geni so razvidni iz užitka v vožnji z 252 kW (343 KM). Zunanjost kupeja in kabrioleta se od standardnega modela razlikuje s širšim previsom koles, odprtinami za zrak v obliki škrg na sprednjih blatnikih in izboklino na pokrovu motorja.

Avtomobili BMW M3, izdelani med letoma 2007 in 2013, so zdaj opremljeni s številnimi novostmi. Tako kot pri običajnih modelih so na voljo tri karoserijske izvedenke: limuzina (E90), kupe (E92) in kabriolet (E93). BMW M3 ima prvič vgrajen V8 motor. 4-litrski pogonski sklop razvije 309 kW (309 KM) in se zavrti do 8.300 vrtljajev na minuto, kar je serijski motor z najvišjo vrtilno frekvenco, kar jih je BMW kdaj izdelal! Z opcijskim M Driver's paketom doseže največjo hitrost 280 km/h.

Od leta 2014 se BMW M3 (F80) pete generacije ponovno opira na vrstni 6-valjni bencinski motor, ki je v BMW M3 prvič opremljen s turbopolnilniki. Motor doseže svoj največji navor že pri 1.850 vrtljajih na minuto, kar omogoča bliskovito pospeševanje ne glede na okoliščine. BMW M3 Limuzina s 317 kW (432 KM) je edina karoserijska izvedba, ki jo je mogoče naročiti – sorodna kupe in kabriolet se zdaj imenujeta BMW M4. Razširitve blatnikov, M zunanji ogledali in temna M karbonska streha tudi zunanjemu svetu jasno kažejo, da ima to vozilo izjemne vozne lastnosti in vozno dinamiko. Leto 2016 zaznamuje prihod BMW M3 Competition z motorjem, ki razvije 331 kW (450 KM), standardno pa uporablja prilagodljivo M podvozje.

Leta 2018 se na trgu pojavi BMW M3 CS, ki ima dodatnih 7 kW (10 KM), torej skupno 338 kW (460 KM) , vendar se njegova proizvodnja ustavi že po treh mesecih.

The BMW M3 (G80), ki je na voljo od leta 2021, ima radikalno drugačen videz od standardne limuzine zaradi velike, navpične ledvičke. Dosledno nadaljuje koncept združevanja športnosti, dinamičnosti in vsakdanje praktičnosti svojega predhodnika – športna limuzina je opremljena z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom in motorjem s 353 kW (480 KM). Kupcem je na voljo tudi BMW M3 Competition, ki zmore 375 kW (510 KM). 8-stopenjski menjalnik M Steptronic s funkcijo Drivelogic omogoča hitra pretikanja za največjo vozno dinamiko v kombinaciji z natančno nastavljenim M podvozjem.

BMW M3 Competition M xDrive Touring (G81) je bil javnosti predstavljen leta 2022. Gre za prvi M3 s karoserijo karavana in M xDrive, ki združuje izjemno zmogljivost BMW M3 s prilagodljivostjo karoserijske izvedenke Touring.

BMW M3 Competition M xDrive Touring, ki ga poganja visokozmogljiv vrstni 6-valjni bencinski motor M TwinPower Turbo s 375 kW (510 KM), na cesto pa moč prenaša 8-stopenjski menjalnik  Drivelogic, se osredotoča na izjemne vozne lastnosti in hitro prestavljanje. Zunanjost s svojo široko držo in širšo kolotečino pusti močan vtis, ki ga poudarja velika ledvička.

Najnovejši dodatek k seriji M3 ponovno prinaša značilnosti športnega avtomobila, združenega z individualističnim in izraznim duhom.

Leta 2023 nova izdaja modela BMW M3 CS (G80) navdušuje z izjemno vozno dinamiko, štirikolesnim pogonom M xDrive in 8-stopenjskim športnim menjalnikom M Steptronic s funkcijo Drivelogic. S karbonskimi vlakni ojačana plastika in inteligentna lahka konstrukcija zmanjšata težo za približno 20 kg v primerjavi z BMW M3 Competition z M xDrive. Skupaj z izhodno močjo 405 kW (550 KM) BMW M3 CS poudarja vrhunske lastnosti motošporta. Laserske luči BMW z rumenimi ikoničnimi poudarki ter oblikovni elementi, posebni za CS, na zunanjosti in v notranjosti dodatno krepijo športnost tega modela posebne izdaje.

Obdobje proizvodnje BMW M3: od 1986 do danes

Motorji: 2,3- do 4,0-litrski (143–405 kW, 200–550 KM)[1], 4-, 6- in 8-valjni

Dolžina/širina/višina: 4.346–4.795 mm/1.680–1.918 mm/1.370–1.444 mm

THE BMW M4 (F82, F83, G82, G83).

BMW M, BMW M4, G82, tričetrtinski stranski pogled med mirovanjem

BMW serije 4, ki nadomešča BMW serije 3 Coupé, pomeni radikalno novost. Zasnovano popolnoma na novo, se to vozilo jasno razlikuje od BMW serije 3 s svojim potniškim prostorom z vdolbino, daljšim pokrovom motorja in krajšimi previsi karoserije, vse to pa vodi k bolj izrazitemu in močnejšemu videzu. To velja tudi za BMW M4 Coupé in M4 Coupé Competition (od 2016 do 2020), ki razvijeta 331 kW (450 K), kot tudi za M4 Coupé CS (od 2017 do 2018) s 338 kW (460 KM). Medtem je M4 na voljo kot GTS Coupé (od 2017 do 2018), ki ga poganja 368 kW (500 KM). M4 Cabrio in M4 Competition Cabrio sta prava osvežitev. Vsa vozila imajo 3,0-litrski 6-valjni bencinski motor z dvostopenjskim turbopolnilnikom.

Znatno daljša in širša druga generacija postavlja jasne vizualne poudarke, pri čemer je dvojna ledvička postavljena visoko in nagnjena naprej. Pri BMW M4 z ročnim menjalnikom 3-litrski 6-valjni motor M TwinPower Turbo razvije 353 kW (480 KM). BMW M4 Competition vključuje 8-stopenjski menjalnik M Steptronic s funkcijo Drivelogic in razvije 375 kW (510 KM).

Z opcijskim M Driver’s paketom doseže največjo hitrost 290 km/h. Natančna in brezkompromisna zasnova lepo poudarja dinamiko in okretnost.

Obdobje proizvodnje BMW M4: od 2014 do danes

Motorji: 3,0-litrski (317–375 kW, 431–510 KM)[1], 6-valjni

Dolžina/širina/višina: 4.671–4.794 mm/1.870–1.887 mm/1.383–1.395 mm

THE BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

BMW M, BMW M5, F90, tričetrtinski pogled od spredaj med vožnjo po cesti

Vizualno se prvi BMW M5 (E28S) iz leta 1985 skoraj ne razlikuje od standardne limuzine. Toda vozila ročne izdelave imajo posodobljen motor legendarnega BMW M1 in zato dosežejo hitrost prek kot 250 km/h. Z več kot 2.200 proizvedenimi primerki so bili postavljeni temelji za vrhunsko različico ene najuspešnejših športnih limuzin.

Leta 1988 je z novim BMW serije 5 na trg prišel tudi novi M5 (E34S). Sprva je razvil 232 kW (315 KM), vendar so leta 1992 inženirji motorje prenovili. Po novem so iz 3,8-litrske delovne prostornine iztisnili 250 kW (340 KM), v omejeni izdaji z manj kot 900 enotami pa je bil avtomobil na voljo tudi kot M5 Touring. Zaradi brezhibne vozne izkušnje in visoko natančnega krmiljenja se tudi karavanski M5 samozavestno in kompetentno spopade z vsakim izzivom.

Med letoma 1998 in 2003 BMW M5 (E39S) osvaja avtoceste z 8-valjnim motorjem, ki zagotavlja 5-litrsko delovno prostornino in 294 kW (400 KM). To je bil najboljši primerek športne limuzine, idealne za vsakodnevno uporabo, ki pa se zaradi svoje visoke zmogljivosti in dinamike lahko kosa s skoraj vsakim dirkalnikom.

Naslednik (E60) se v prodajnih salonih pojavi leta 2005, sledi mu različica Touring (E61) leta 2007, ki je tudi zadnji M5 v tej karoserijski obliki. 10-valjni motor, ki razvije 373 kW (507 KM) pospeši vozilo do hitrosti 305 km/h z opcijskim M Driver 's paketom. 

Leta 2011 oddelek BMW M GmbH prvič opremi M5 (F10) z motorjem z dvojnim turbinskim polnjenjem. Razvije 412 kW (560 KM) in je najmočnejši model v zasedbi BMW tega obdobja. Dve leti pozneje je na voljo prvi model M5 Competition z nekoliko povečano zmogljivostjo 423 kW (575 KM), leta 2014 pa je 8-valjnik posebne izdaje »30 Jahre M5« predelan in zdaj proizvede 441 kW (600 KM) Največji navor med 1.500 in 5.750 vrtljaji na minuto je zares neobičajen, zato je ves čas na voljo polna zmogljivost pospeševanja ne glede na okoliščine.

Trenutni BMW M5 (F90) ostaja zvest proizvodni liniji od leta 2017 in združuje značilno M športnost z udobjem in eleganco BMW 5 Limuzina. Prepoznavni motor prejšnjega M5, novi štirikolesni pogon M xDrive in 8-stopenjski menjalnik M Steptronic zagotavljajo brezkompromisen pospešek in izjemno vozno dinamiko, to pa so glavne značilnosti tega športnika s podpisom BMW M GmbH. Leta 2018 ga je presegel šele BMW M5 Competition, ki ima 18 kW (25 KM) več, torej na cesto prenaša neverjetnih 460 kW (625 KM). BMW M5 CS (Competition Sport), ki je bil omejen le na enoletno proizvodnjo, s svojimi 467 kW (635 KM) pospeši od 0 do 100 km/h v treh sekundah. Karbonski deli bistveno zmanjšajo maso izjemno športne limuzine, ki jo je brez elektronske blokade mogoče priganjati do 305 km/h.

Obdobje proizvodnje BMW M5: od 1985 do 1995, od 1998 do 2003, od 2005 do danes

Motorji: 3,5- do 5,0-litrski (210–460 kW, 286–625 KM)[1], 6-, 8- in 10- valjni 

Dolžina/širina/višina: 4.620–4.983 mm/1.700–1.903 mm/1.400–1.473 mm

THE BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).

BMW M, BMW M6, F13, tričetrtinski stranski pogled med vožnjo po cesti

Predhodnik modela M6, BMW M635 CSi, je že leta 1984 zapeljal s proizvodnega traku. Zaradi svojih 210 kW (286 KM) iz prenovljenega motorja BMW M1, je bil kupe, ki ga je zasnoval Paul Bracq, eden najhitrejših športnih avtomobilov, ki so bili takrat na voljo.

Leta 2005, ob koncu takratne modelske serije 8 (E31), BMW ponovno lansira kupe luksuznega razreda na trg. Vozilo, oblikovano pod taktirko Chrisa Bangla, ima tipične značilnosti M kupeja: izjemno zmogljiv 10-valjni motor s 373 kW (507 KM)), značilno in samozavestno obliko ter prilagodljivo podvozje, ki ne zagotavlja le udobja, ampak tudi natančnost ter odlično dinamiko vožnje. To velja tako za različico s fiksno streho kot za kabriolet.

Njegov naslednik je bil predstavljen leta 2012. Motor ima zdaj dva valja manj, vendar precej več moči. V8 bencinski motor z dvema turbopolnilnikoma razvije 412 kW (560 KM) ali, kot pri modelu M6 Competition, 423 kW (575 KM). Motor kupeja Competition je bil prenovljen sredi leta 2015, s svojim 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom pa razvije 441 kW (600 KM) pri vožnji na avtocesti. Z opcijskim M Driver’s paketom BMW M6 doseže največjo hitrost 305 km/h. Takšna zmogljivost je na voljo tako pri kupeju, kabrioletu kot tudi pri velikem kupeju od leta 2013 dalje.

Obdobje proizvodnje BMW M6: od 2005 do 2018

Motorji: 4,4- do 5,0-litrski (373–441 kW, 507–600 KM)[1], 8- in 10-valjni

Dolžina/širina/višina: 4.871–4.898 mm/1.855–1.899 mm/1.372–1.377 mm

THE BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).

BMW M, BMW M8, F92, tričetrtinski pogled od zadaj med mirovanjem z manekenko

M8 Coupé bi lahko bil med nami že skoraj 30 let. V začetku devetdesetih let so inženirji pri BMW razvili prototip BMW M8 z V12-valjnim motorjem, ki je temeljil na modelu E31 Coupé.Vendar je trajalo vse do leta 2019, da so se v prodajnih salonih pojavili prvi samostojni modeli BMW M8 Competition Coupé (F92), Cabrio (F91) in Gran Coupé (F93). Z dvema vzporednima turbopolnilnikoma se 8-valjnik ponaša z izhodno močjo 460 kW (625 KM), kar z opcijskim M Driver's paketom omogoča hitrosti krepko nad 300 km/h.

Tudi ko miruje, je več kot očitno, da je BMW M8 popolna kombinacija športnosti in razkošja. Revolucionarne linije so dinamične, a vendar izjemno elegantne. Podrobnosti, kot so maska hladilnika v obliki ledvičke iz črnega kroma in črna pokrova zunanjih ogledal visokega sijaja, poudarjajo športni značaj avtomobila. Piko na i pa dodaja standardna karbonska streha. Še več, prilagodljivo M podvozje, ki se prilagaja trenutnim voznim razmeram in podpira BMW M xDrive, zagotavlja neprimerljivo vozno dinamiko. Ne glede na to, ali gre za kupe, kabriolet ali veliki kupe s štirimi vrati, vsi modeli ponujajo presežnike v vseh pogledih.

Obdobje proizvodnje BMW M8 Competition: od 2019 do danes

Motorji: 4,4-litrski (460 kW, 625 KM)[1], 8-valjni

Dolžina/širina/višina: 4.867–5.098 mm/1.907–1.943 mm/1.353–1.420 mm

THE BMW X3 M COMPETITION (F97).

BMW M, BMW X3, M F97, tričetrtinski pogled od spredaj med vožnjo

M različica BMW X3 prvič ugleda luč sveta leta 2019. S svojim 6-valjnim bencinskim motorjem z dvema turbopolnilnikoma BMW M TwinPower Turbo visoke zmogljivosti pospeši od 0 do 100 km/h v samo štirih sekundah. Sistem štirikolesnega pogona M xDrive z aktivnim M diferencialom mu zagotavlja, da lahko vsakič razvije vseh 353 kW(480 KM), s čimer se pokaže fascinantna naveza X in M genov. Enako velja za model BMW X3 M Competition s 375 kW (510 KM).

BMW X3 M svojo moč jasno pokaže tudi navzven. Vodoravne ramenske linije povezujejo samozavestni sprednji del z vpadljivim zadkom. Črna ledvička visokega sijaja in M poudarki na bočnih režah pa s svojo tridimenzionalno strukturo namigujejo na visokokakovostno tehnologijo, ki preži v notranjosti, kot so na primer sedeži M Sport z izjemno bočno oporo ali karbonske M notranje obloge. Vedno je pripravljen, da se izkaže na katerem koli terenu.

Obdobje proizvodnje BMW X3 M: od 2019 do danes

Motorji: 3,0-litrski (353–375 kW, 480–510 KM)[1], 6-valjni

Dolžina/širina/višina: 4.716 mm/1.897 mm/1.669 mm

THE BMW X4 M (F98).

BMW M, BMW X4 M, F98, stranski pogled med mirovanjem

M model se na trgu pojavi skupaj z drugo generacijo BMW X4 leta 2019. Športno eleganco osnovnega modela predstavi še bolj jasno in natančno. Ekskluzivni oblikovni elementi, od odprtin za zrak v sprednjem odbijaču do pokrovov zunanjih ogledal, poudarjajo atletski značaj tega kupejevskega križanca. Tehnične specifikacije in motorje si deli s sorodnikom BMW X3 M. BMW X4 M razvije 353 kW (480 KM), X4 M Competition pa 375 kW (510 KM), ki ima po prenovi modela ogromnih 650 Nm navora. Zardi opcijskega M Driver’s paketa dosežeta največjo hitrost 280 oziroma 285 km/h. BMW X4 M združuje izjemno zmogljivost in ekskluzivnost z izrazitim športnim temperamentom.

Obdobje proizvodnje BMW X4 M: od 2019 do danes

Motorji: 3,0-litrski (353–375 kW, 480–510 KM)[1], 6-valjni

Dolžina/širina/višina: 4.754 mm/1.927 mm/1.620 mm

THE BMW X5 M (E70, F85, F95).

BMW M, BMW X5 M, F95, tričetrtinski stranski pogled med mirovanjem

Drugo generacijo prvega športnega terenca BMW je leta 2009 dobil v roke oddelek BMW M GmbH in nastal je prvi BMW X5 M (E70). 4,4-litrski V8-valjni bencinski motor, ki je eden najpogosteje uporabljenih M motorjev, poganjata dva turbopolnilnika in proizvede 408 kW (555 KM). Z izjemo X6 M se je prvič zgodilo, da ima BMW štirikolesni pogon xDrive, seveda kot M izvedenka. Je diskreten in ima tipično M vozno dinamiko.

Enake filozofije se drži tudi naslednik (F85) s 4,4-litrskim motorjem in dvema turbopolnilnikoma, ki prenaša na cesto 423 kW (575 KM) zaradi novega 8-stopenjskega M menjalnika. V tem primeru izboljšana aerodinamika BMW X5 tretje generacije opravi veliko dela, saj je optimizirana s tipičnimi M poudarki, kot so odprtine za dovod zraka.

Naslednja generacija BMW X5 M (F95) mojstrsko poveže M in X gene v smislu zmogljivosti in vozne dinamike z razkošno notranjostjo in udobjem. 8-valjni bencinski motor z dvojnim turbinskim polnjenjem razvije 441 kW (600 KM) pri BMW X5 M in 460kW (625 KM) pri BMW X5 M Competition. Z opcijskim M Driver's paketom pa športni terenec doseže največjo hitrost 290 km/h.

Obdobje proizvodnje BMW X5 M: od 2009 do 2013, do 2015 do danes

Motorji: 4,4-litrski (408–460 kW, 555–625 KM)[1], 8-valjni

Dolžina/širina/višina: 4.854–4.948 mm/1.933–2.015 mm/1.739–1.762 mm

THE BMW X6 M (E71, F86, F96).

BMW M, BMW X6 M, F96, tričetrtinski stranski pogled med mirovanjem

Leta 2015 je X6 M (F86) druge generacije pripravljen na nove kupce z znanim 4,4-litrskim motorjem z dvojnim turbopolnilnikom iz M5 in X5 M, ki se ponaša s 423 kW (575 KM). Z opcijskim M Driver's paketom vozilo združuje profil kupeja z velikimi odprtinami za dovod zraka in doseže največjo hitrost 280 km/h.

Leto 2019 zaznamuje prihod modela X6 M Competition (F96). S seboj prinaša neverjetnih 460 kW (625 KM) in M xDrive z aktivnim M diferencialom, ki združuje prednosti zadnjega in vsekolesnega pogona. Ekskluzivni M poudarki, kot so črna sprednja maska ali M škrge na bokih z integriranim M logotipom, še močneje poudarjajo prepoznavni videz. BMW X6 M uteleša razkošje z nadvlado in izjemno športnostjo – izjemna kombinacija!

Obdobje proizvodnje BMW X6 M: od 2009 do danes

Motorji: 4,4-litrski (408–460 kW, 555–625 KM)[1], 8-valjni

Dolžina/širina/višina: 4.876–4.948 mm/1.983–2.019 mm/1.684–1.695 mm

PRVA GENERACIJA.

BMW M, BMW XM, G09, pogled od spredaj med vožnjo po cesti

(BMW G09)

BMW XM, ki je opremljen s sodobno priključno hibridno tehnologijo, na cesto prinaša športnih 480 kW (653 KM) zahvaljujoč svojemu na novo razvitemu motorju V8 in 83 km popolnoma električnega dosega[2], ki omogoča skoraj čisto tiho vožnjo brez emisij.

Tudi vizualno velika in močna sorazmerja poudarjajo njegovo brezkompromisno individualnost. Z novo, nezamenljivo obliko spredaj se blagovna znamka BMW M še močneje uveljavlja v luksuznem segmentu.

Zmagovita kombinacija združevanja elementov BMW M in BMW X skupaj z brezkompromisnim standardom razkošja za rojevanje nečesa povsem novega se prav tako sistematično nadaljuje v notranjosti BMW XM. Sprednji del je dokaz usmerjenosti k visoki zmogljivosti. V značilnem slogu BMW M je poudarek seveda na vozniku. Novo združevanje zaslonov ukrivljenega prikazovalnika BMW ustvarja most med tradicionalno usmerjenostjo k vozniku in sodobnim digitalnim značajem.

Sprednji del, ki je dosledno osredotočen na voznika, je v kontrastu z udobnim in razkošnim salonskim vzdušjem v zadnjem delu. Tu bodo potniki našli najprijetnejše zatočišče z zvezdniškim značajem in materiali vrhunske kakovosti, navdihnjenimi površinami in izraznimi podrobnostmi. Strop s tridimenzionalno strukturo prizme predstavlja čudovit optični poudarek v zadnjem delu. Skupaj z ambientalno razsvetljavo ta element prepričljivo izraža prepletanje naprednega razkošja in udobja.

Obdobje proizvodnje: od konca 2022 dalje

Motorji: 4,4-litrski (230–430 kW, 313–585 KM), 6- in 8-valjni motor z notranjim zgorevanjem + elektromotor (145 kW, 197 KM)[3][4][5], sistemska moč 350–550 kW (475–748 KM)[1][3][4][5][6]

BMW i7 M70 (G70).

BMW M, BMW i7, G70e

Leta 2022 je BMW s prihodom BMW i7 predstavil nov obraz luksuznega razreda. Danes, leto dni kasneje, BMW i7 M70 združuje električno mobilnost novega luksuznega razreda z visoko zmogljivostjo črke M: zahvaljujoč svoji brutalni moči 485 kW (659 KM), motor visoke zmogljivosti pospeši vozilo od 0 do 100 km/h v samo 3,7 sekunde. Podvozje Executive Drive Pro z integralnim aktivnim krmiljenjem in prilagodljivim dvoosnim zračnim vzmetenjem, ki je del standardne opreme, zagotavlja dodatno povečanje že tako vrhunske ravni vozne dinamike. Hkrati pa boste zahvaljujoč inovativni tehnologiji BMW eDrive uživali v prednostih skoraj popolnoma neslišne vožnje brez emisij. Ukrepi lahke konstrukcije in aerodinamična zasnova zagotavljajo največjo učinkovitost in popolnoma električni doseg od 490 do 559 km[2] kar vam omogoča, da udobno dosežete vsak cilj v svojem dnevnem načrtu.

Zunanjost impresivno odraža značilnosti visoke zmogljivosti BMW i7 M70. Skupaj z razširjeno opcijo M Shadow Line visokega sijaja oprema v črni barvi visokega sijaja postavlja ekskluzivne poudarke, v kombinaciji z aerodinamično optimiziranim M zadnjim spojlerjem in črnimi zavorami M Sport pa pošilja tudi sporočilo jasnih športnih ambicij.

Od spredaj značilen videz lepo poudarja ledvička IconicGlow z osvetljenimi obrisi, ki odraža močno osebnost, ta resnično privlačen učinek pa ni omejen le na nočni čas. Edinstveno prodajno prednost v smislu ekskluzivnosti in elegance zagotavlja opcijsko lakiranje BMW Individual v dvobarvnem odtenku.

Športnost in eleganca, ki ju BMW i7 M70 kaže na zunanjosti, se enakovredno ujemata z razkošjem in popolnim udobjem v notranjosti. Ta učinek povzročijo visokokakovostni materiali, kot so kašmirska volna in kristali Swarovski, skupaj z inovativnimi tehnologijami, kot sta BMW Interaction Bar in ukrivljeni zaslon BMW. 31,3-palčni zaslon BMW Theatre Screen spremeni vsako potovanje v nepozabno pustolovščino za filmske sladokusce, ki skupaj s 4D-zvokom opcijskega sistema Bowers & Wilkins Diamond za prostorski zvok postavlja najvišje akustične standarde.

Obdobje proizvodnje: od 2023 dalje

Motorji: 2 elektromotorja 485 kW (659 KM)

Dolžina/širina/višina: 5.391mm/1.950 mm/1.544 mm

BMW M Serija BMW vozilo postavljeno pred BMW trgovcevm

BMW ODOBRENI RABLJENI AVTOMOBILI.

BMW M Serija BMW X3 M F97 tri-četrtinski stoječi stranski pogled med vožnjo.

BMW X3 M.

BMW M Serija BMW M8 F92 tri-četrtinski vzvratni pogled z modelom

BMW M8 COUPÉ.

BMW M Serija BMW X4 M F98 stoječi stranski pogled

BMW X4 M.

Modeli BMW i, BMW i7 M70, G70e

BMW i7 M70.

BMW M Serija BMW M3 G80 sprednji pogled med vožnjo na cesti

BMW M3 LIMUZINA.

BMW M Serija BMW M8 Convertible F91 tri-četrtinski stoječi stranski pogled

BMW M8 CABRIO.

BMW M Serija BMW X5 M F95 tri-četrtinski stoječi vzvratni pogled

BMW X5 M.

BMW M Serija BMW M8 Gran Coupé F93 tri-četrtinski stoječi stranski pogled

BMW M8 GRAN COUPÉ.

BMW M Serija BMW X6 M F96 tri-četrtinski stoječi stranski pogled

BMW X6 M.

Poraba goriva in emisije CO2.

BMW M2 Coupé:
Poraba goriva (kombinirana po WLTP) v l/100 km[1][7]: 10,2 – 9,6
Emisije CO2 (kombinirane po WLTP) v g/km[1][7]: 231 – 218

 

BMW M3 Limuzina:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 10,1 – 10,0
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 231 – 227

 

BMW M3 Touring:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 10,4 – 10,1
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 235 – 229
 

BMW M4 Coupé:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 10,1 – 9,9
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 230 – 226

 

BMW M4 Cabrio:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 10,2
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 233 – 231

 

BMW M5:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: -(3)
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: -(3)

 

BMW M8 Coupé:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 11,4 – 11,0
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 260 – 251

 

BMW M8 Cabrio:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 11,6 – 11,2
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 264 – 255

 

BMW M8 Gran Coupé:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 11,6 – 11,2
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 265 – 256


BMW X1 M35i:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 8,2–7,7
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 186–174
 

BMW X3 M:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 11,0 – 10,6
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 250 – 241

 

BMW X4 M:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 10,8 – 10,5
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 247 – 238

 

BMW X5 M:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 13,1 – 12,9
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 295 – 291

 

BMW X6 M:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7]: 12,9 – 12,7
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7]: 292 – 288

 

BMW XM:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirana)[1][7][8]: -(3)
Emisije CO2 v g/km (kombinirane)[1][7][8]: 45 – 30
Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[1][2][7]: 33,6 – 31,5
Električni doseg v km[1][7][8]: 76–84

 

BMW i7 M70 xDrive:
Poraba električne energije (kombinirana po WLTP) v kWh/100 km[7]: 23,7 – 20,8
Električni doseg (po WLTP) v km[2]: 490 – 559

 

Uradni podatki o porabi električne energije in električnem dosegu so bili določeni v skladu s predpisanim merilnim postopkom Uredbe (ES) št. 715/2007 v različici, ki je veljala v času homologacije. V primeru dosega vrednosti po WLTP upoštevajo vso dodatno opremo. Za novo homologirana vozila od 01. 01. 2021 uradne specifikacije obstajajo samo v skladu z WLTP.
Poleg tega se vrednosti NEDC z Uredbo ES 2022/195 črtajo iz potrdil o skladnosti s 1. januarjem 2023.

Preberi več

Poraba goriva in emisije CO2.

  • BMW M3 Limuzina:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 10,1–9,8
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 231–223

    BMW M3 Competition Touring:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 10,4–10,1
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 235–229

    BMW M4 Coupé:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 10,1–9,8
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 230–223

    BMW M4 Cabrio:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 10,2
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 233–231

    BMW M5:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 11,3–11,1
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 259–253

    BMW M8 Coupé:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 11,4–11,0
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 260–251

    BMW M8 Cabrio:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 11,6–11,2
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 264–255

    BMW M8 Gran Coupé:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 11,6–11,2
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 265–256

    BMW X3 M:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 11,0–10,6
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 250–241

    BMW X4 M:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 10,8–10,5
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 247–238

    BMW X5 M:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 13,1–12,9
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 295–291

    BMW X6 M:
    Poraba goriva v l/100 km (kombinirana): 12,9–12,7
    Emisije CO₂ v g/km (kombinirane): 292–287

    Uradne številke o porabi goriva, emisijah CO2 in porabi električne energije so bile določene v skladu s predpisanim merilnim postopkom Uredbe (ES) 715/2007 v različici, ki je veljala v času homologacije. Vrednosti WLTP upoštevajo vso dodatno opremo v primeru izmerjenih dosegov. Za novo homologirana vozila od 1. 1. 2021 uradne specifikacije obstajajo samo v skladu z WLTP. Dodatne informacije o merilnih postopkih NEDC in WLTP boste našli na www.bmw.si/emisije.

    Vse dodatne informacije o uradni porabi goriva in uradnih specifičnih emisijah CO₂ novih osebnih avtomobilov lahko najdete v »Priročniku o varčnosti porabe goriva, emisijah CO₂ in emisijah onesnaževal zunanjega zraka novih osebnih avtomobilov«, ki vam je brezplačno na voljo na vseh prodajnih mestih in spletni strani www.bmw.si/emisije.