Naše orodje za upravljanje vašega dovoljenja za uporabo piškotkov začasno ni na voljo. Zato lahko manjkajo nekatere funkcije, ki potrebujejo vaše soglasje za uporabo piškotkov.
NAJNOVEJŠA BMW SERIJA Z4.
BMW MODELI Z PREGLED.
Konec 80-ih se je BMW ponovno osredotočil na tradicijo roadsterjev, ki izvira iz modelov, kot je legendarni BMW 507: dvosedežna vozila z odprto streho, ki so bila namenjena užitku v vožnji. Torej bi lahko »Z« pomenila nemško besedo za prihodnost, »Zukunft«. Res je, da so za vse modele serije Z značilne izjemno inovativne, vizionarske specifikacije vozil.
KRATKA ZGODOVINA BMW SERIJE Z.
Odkrijte razvoj, zgodovino in razvoj izjemnega, pred časom BMW serije Z Roadster. Ugotovite, kako nastajajo klasike, kot sta BMW Z1 in BMW Z8, ter vozila za širše občinstvo – BMW Z3 in BMW Z4.
KRATKA ZGODOVINA BMW SERIJE Z.
Odkrijte razvoj, zgodovino in razvoj izjemnega, pred časom BMW serije Z Roadster. Ugotovite, kako nastajajo klasike, kot sta BMW Z1 in BMW Z8, ter vozila za širše občinstvo – BMW Z3 in BMW Z4.
BMW Z1.
(E30/Z)
Po stopinjah legendarnih roadsterjev, kot sta BMW 328 in BMW 507, BMW ob koncu 80. let lansira dvosedež, ki bo postal klasika: BMW Z1. Preizkus, ki ga je kot konceptno vozilo zasnoval BMW Technik GmbH, je tako uspešen, da je vozilo razvito za cesto.
Pod vodstvom takratnega glavnega oblikovalca Harma Lagaaya je BMW Z1 roadster prelomnega dizajna. Izjemno ravna mreža hladilnika in padajoč pokrov motorja namigujeta na izjemno dinamiko v ovinkih in natančno vozno obnašanje tega vozila.
Tehnično je avto zasnovan na BMW-ju serije 3 (E30), vendar se tu podobnost s serijskim vozilom konča. To je med drugim posledica izjemne zasnove in dejstva, da je vseh 8000 enot strogo omejenega roadsterja izdelanih ročno. BMW Z1 je edino vozilo, katerega prototipe je razvil in izdelal BMW Technik GmbH. Avto ima tudi več tehničnih novosti. Najbolj vpadljiva so vrata, ki se spuščajo v stranske pragove in vzbujajo čisti občutek vožnje, ki ga lahko prenese le BMW Z1.
Ta zasnova vrat je mogoča le zaradi edinstvene stabilnosti in torzijske togosti jeklenega monokoka, ki je pocinkan kot en kos. Podvozju ne pripada le posebna protikorozijska zaščita, ampak je tudi ojačana za 25 odstotkov. Telo je sestavljeno iz delov iz steklenih vlaken in plastike.
Zaradi svoje neposredne povezave s cesto, BMW Z1 prinaša izkušnjo vožnje kot gokart. Poganja ga 2,5-litrski 6-valjni motor s 125 kW (170 KM), vzet iz takratnega BMW 325i. Lahki roadster je skoraj popolnoma uravnotežen, še posebej, ker je motor nameščen za sprednjo osjo. BMW je kolekciji roadsterjev uspešno dodal še eno klasiko.
Obdobje izdelave: 1989–1991
Motor: 2,5 litra (125 kW, 170 KM), 6-valjni
Dolžina/širina/višina: 3.921 mm/1.690 mm/1.277 mm
BMW Z3
(E36/7)
Po navdihu izjemnega uspeha BMW Z1 proizvajalec avtomobilov iz Münchna lansira BMW Z3, roadster, namenjen širšemu krogu kupcev. Kombinacija lahke konstrukcije, dvosedežnega dizajna z odprto streho in značilnega BMW-jevega dinamičnega upravljanja se izkaže za neprekosljivo in je preživela vse do danes v njegovem nasledniku, BMW Z4.
Poleg nekaj tisoč enot BMW Z1 z omejeno serijo že desetletja ni bilo majhnega dvoseda z odprto streho z vsemi značilnostmi BMW-ja podjetja. Nato leta 1995 na oder in ulice sveta bruhne BMW Z3; majhen, a dobro gnan z natančnim krmiljenjem in držanjem ceste. Ta uspešen koncept je v sedmih letih prodal okoli 297.000 enot.
Sprva opremljen z 1,8-litrskim ali 1,9-litrskim 4-valjnim motorjem, od leta 1996 je BMW Z3 na voljo tudi s 6-valjnim motorjem, ki zagotavlja 142 kW (193 KM) z 2,8-litrsko prostornino. Naslednje leto pričakuje BMW M Roadster s 3,2-litrskim 6-valjnim motorjem, kot je bil uporabljen v BMW M3 (E36), ki proizvede 236 kW (321 KM).
Leta 1998 BMW zasleduje novo pot in predstavlja BMW Z3 kot shooting brake, oblike, podobne kupeju. Ekstravagantna oblika daje vozilu izjemen videz. Na voljo je samo s 6-valjnim motorjem.
Pri posodobitvi modela iz leta 1999 so žarometom roadsterja dodani kromirani obroči in preoblikovan, bolj dinamičen rep, ki je rahlo dvignjen na zadnjem delu blatnikov. Zadnje luči v obliki črke L poskrbijo, da je videti širši. Novi motorji zagotavljajo še več potiska, kot je 2,2-litrski 4-valjni motor s 125 kW (170 KM). 2,8-litrski 6-valjni motor zamenja 3,0-litrski motor z močjo 170 kW (231 KM). In od leta 2001 je BMW M Roadster opremljen z motorjem iz takrat nedavno predstavljenega BMW M3 (E46): proizvede 239 kW (325 KM) in spremeni lahek dvosed v vozilo z neprimerljivo dinamiko in pospeški.
Obdobje izdelave: 1995–2002
Motorji: 1,8–3,2 litra (85–239 kW, 115–325 KM), 4- in 6-valjni
Dolžina/širina/višina: 4.025–4.050 mm/1.692–1.740 mm/1.266–1.306 mm
BMW Z4.
Neposredni naslednik BMW Z3 je BMW Z4. Roadster je zdaj občutno zrasel in se je izboljšal tudi v smislu udobja – brez kompromisov pri dinamiki in užitku v vožnji.
PRVA GENERACIJA BMW Z4.
(E85, E86)
Naslednik BMW Z3, ki je nastal pod okriljem glavnega oblikovalca Chrisa Bangla, nadaljuje koncept kratkih previsov, razmeroma dolge medosne razdalje, dolge haube, kratkega repa. Rezultat je športno vozilo, izrazno-dinamični roadster z enim ciljem: ustvarjanje užitka v vožnji z neposrednim stikom s cesto in povezavo z voznim okoljem, brez žrtvovanja udobja in najsodobnejših funkcij. Zato je na voljo izbira visokokakovostnih materialov za notranjost. Mehka streha ima ogrevano stekleno zadnje steklo, zaradi česar je trpežna in primerna za vsakodnevno uporabo.
Sprva je BMW Z4 na voljo samo z vrstnim 6-valjnim motorjem. Proizvaja 125 kW (170 KM) s prostornino 2,2 litra, 141 kW (192 KM) z 2,5 litra in 170 kW (231 KM) s prostornino 3,0 litra. Podvozje z vzmetenjem MacPherson spredaj v kombinaciji z večvodilno zadnjo osjo zagotavlja vozne zmogljivosti, ki katapultirajo roadsterja v vrh svojega razreda v smislu dinamike in okretnosti. Od leta 2005 je na voljo nov začetni model s 4-valjnim motorjem, ki zagotavlja 110 kW (150 KM) z 2-litrsko prostornino.
V posodobitvi modela iz leta 2006 je avtomobil dobil predelane odbijače, ki skupaj z novimi LED zadnjimi lučmi ustvarjajo še bolj dinamičen videz. Veliko bolj dramatična inovacija pa je v moči športnega avtomobila: novi 6-valjni motor, N52, zagotavlja večjo učinkovitost in zmogljivost. Tudi najmanjši motor na primer proizvede 130 kW (177 KM) z 2,5-litrsko prostornino. Še več, različica M je zdaj na voljo. Motor prihaja iz BMW M3 (E46), ki ustvari moč 252 kW (343 KM) s prostornino 3,2 litra. Ta elektrarna poganja tudi novo predstavljeni coupé. V nasprotju z BMW Z3 je vozilo hatchback in je na voljo tudi s 3,0-litrskim motorjem in 195 kW (265 KM).
Obdobje izdelave: 2002–2008
Motorji: 2,0–3,2 litra (110–252 kW, 150–343 KM), 4- in 6-valjni
Dolžina/širina/višina: 4.091–4.113 mm/1.781 mm/1.268–1.302 mm
DRUGA GENERACIJA BMW Z4.
(E89)
Ukrivljene linije, dolga kapuca, širok rep: tudi naslednja generacija BMW Z4 zna navdihniti. Ne nazadnje se to vozilo aktivno ukvarja z motošportom in je kupcem na voljo dirkalna različica avtomobila.
Evolucija BMW Z4 (E89) odpravlja mehko streho z izbirno trdo streho in namesto tega daje roadsterju zložljivo aluminijasto streho. Ko je zaprto, je skoraj nobene razlike od vozila z običajno streho. Ta možnost nadomešča kupe.
Prva vozila te generacije poganjajo 6-valjni motorji, od sDrive23i s prostornino 2,5 litra in 150 kW (204 KM) do vrhunskega sDrive35i s 3,0-litrskim motorjem, ki zagotavlja 225 kW (306 KM). Ta motor uporablja tudi sDrive35is, ki je na voljo od leta 2010. Po predelavi zagotavlja 250 kW (340 KM) in je najmočnejši motor, ki je na voljo do konca proizvodnje leta 2016. Dva 4-valjna motorja s turbopolnilnikom sta na voljo kot posodobitev modela leta 2011. Nadomeščata manjši 6-valjni motorji. V letu 2013 prihaja nekoliko manj zmogljiv, začetni motor: 2,0-litrski 4-valjni motor s 115 kW (156 KM).
Dobavljena varnostna oprema močno presega takratne norme. Vozilo je na primer opremljeno s sistemom za pomoč pri zaviranju in optičnim zaslonom. Utripajoče zavorne luči in samodejno aktivirane varnostne luči drugim udeležencem v prometu kažejo, da BMW Z4 močno zavira.
Takšne funkcije so danes standardne, vendar so bile leta 2009 prelomne. BMW Z4 ima tudi sistem Driving Dynamic Control, ki omogoča prilagajanje voznih lastnosti vozila. Ti vključujejo pospeševanje, odzivnost servo volana in menjavo prestav pri modelih s samodejnim menjalnikom.
Proizvedenih je bilo okoli 115.000 primerkov druge generacije BMW Z4.
Obdobje izdelave: 2009–2016
Motorji: 2,0–3,0 litra (115–250 kW, 156–340 KM), 4- in 6-valjni
Dolžina/širina/višina: 4.239 mm/1.790 mm/1.291 mm
BMW Z4 TRETJE GENERACIJE.
(G29)
Tretja generacija roadsterja BMW Z4 (G29) popelje idejo črke Z do skrajnosti. Agresivna, radikalno napredna oblika s standardnim paketom M Sport in najsodobnejšo tehnologijo.
V temi takoj izstopajo LED žarometi, rep pa osvetljujejo OLED, organske svetleče diode. Športna prisotnost BMW Z4 je opazna v vseh svetlobnih pogojih. Progresivno vodljivost vozila že na prvi pogled poudarjajo dinamične linije od spredaj, vzdolž dolgega pokrova, prek stranskih profilov do kratkega, širokega repa. Air Breathers, ki se uporabljajo na straneh za sprednjimi kolesnimi loki, prav tako zagotavljajo, da se v kolesnih lokih tvori le majhna količina zračne turbulence. Blagovna streha roadsterja se odpre in zapre v dih jemajočih desetih sekundah – pri hitrostih do 50 km/h.
Zahvaljujoč nizki legi na cesti, odlični porazdelitvi teže in tesnem podvozju se BMW Z4 na ovinkastih podeželskih cestah počuti kot doma. Visoka stabilnost v ovinkih zagotavlja izjemno natančno krmiljenje in veliko užitka v vožnji. In 4- ali 6-valjni Twin Scroll Turbo motorji zagotavljajo moč, ki je prava za vozilo, od 2,0-litrskega motorja s 145 kW (197 KM) do motorja M, ki BMW Z4 M40i Roadster zagotavlja 250 kW (340 KM) iz prostornine 3,0 litra.
V notranjosti je mogoče ekskluzivne materiale BMW Individual kombinirati v različnih barvnih kombinacijah, da ustvarite zelo značilen videz. Na zahtevo je na voljo tudi Head-Up zaslon. Na voljo je tudi BMW Inteligentni osebni asistent, ki lahko izvaja številne funkcije BMW Z4 z glasovnimi ukazi.
Obdobje izdelave: 2018 – danes
Motorji: 2,0–3,0 litra (145–250 kW, 197–340 KM), 4- in 6-valjni
Dolžina/širina/višina: 4.324 mm/1.864 mm/1.303–1.304 mm
BMW Z8.
(E52)
Čeprav vsi modeli Z sledijo tradiciji legendarnih roadsterjev, kot je BMW 507, je pri oblikovnih značilnostih BMW Z8 bolj neposreden naslednik luksuznih avtomobilov iz petdesetih let prejšnjega stoletja. Ekskluzivni dvosed ima podobno ukrivljene blatnike z zelo dolgim pokrovom in kratkim repom. Enako velja za izjemno zmogljivost tega elegantnega in ekspresivnega avtomobila.
Leta 1997 je konceptno vozilo BMW Z07 razstavljeno na avtomobilskem salonu v Tokiu in že vsebuje bistvene elemente BMW Z8. BMW Z8 je bil ustvarjen pod vodstvom oblikovalca Henrika Fiskerja in prvič prispe v prodajne salone leta 2000. S svojimi ukrivljenimi blatniki in širokimi, ravnimi ledvicami avtomobil odmeva stilske elemente BMW 507, vendar jih prinaša v novo tisočletje.
BMW Z8 se ponaša z napredno tehnično zasnovo, ki vključuje samonosni aluminijast okvir (t.i. spaceframe), na katerega so pritrjeni deli karoserije. To znatno zmanjša težo vozila in dramatično izboljša vozno dinamiko. Osrednji del je 5,0-litrski 8-valjni motor iz BMW M5 (E39S), ki zagotavlja 294 kW (400 KM) in zagotavlja konstantne pospeške vrhunskemu vozilu. Takrat je to najmočnejši motor BMW.
BMW Z8 je serijsko opremljen z vso opremo. To vključuje prostoročni telefon, navigacijski sistem, klimatsko napravo, polno usnjeno notranjost in trdo streho iz steklenih vlaken z ogrevanim zadnjim steklom. In na armaturni plošči je gumb za zagon – povsem izjemna podrobnost pred 20 leti. Od leta 2000 do 2003 so izdelali natanko 5.703 enote razkošnega, lepega in zmogljivega roadsterja. Vsaka ročno.
Obdobje izdelave: 2000–2003
Motor: 5,0 litra (294 kW, 400 KM), 8-valjni
Dolžina/širina/višina: 4.400 mm/1.830 mm/1.310 mm
Poraba goriva in emisije CO₂.
BMW Z4 Roadster:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirano): 7,4-6,9
Emisije CO2 v g/km (kombinirano): 167-157BMW Z4 M40i Roadster:
Poraba goriva v l/100 km (kombinirano): 8,1-7,9
Emisije CO2 v g/km (kombinirano): 181-175Uradni podatki za porabo goriva, emisije CO2, porabo električne energije in električni doseg so bili določeni v skladu s predpisanim merilnim postopkom in v skladu z Uredbo (EU) 715/2007 s spremembami. Številke WLTP upoštevajo vso dodatno opremo v primeru razponov. Za vozila, ki so bila na novo homologirana od 01.01.2021, veljajo uradne specifikacije samo v skladu z WLTP. Dodatne informacije o merilnih metodah NEDC in WLTP najdete na www.bmw.de/wltp